Diskuse

Angličeština

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SJ

Hans von Karlin

24. 10. 2008 15:45
Jukněte se do svých řad :)

V magazínu Dnes je občas v televizním programu u popisku pořadu uvedeno něco jako "příběh se odehrává ve spektakulárním prostředí...." nebo "film zaujme spektakulárními záběry..." ;-D Poraďte prosím svým kolegům (kolegovi), jak toto slovo nahradit nějakým pekným českým R^

0 0
možnosti
OF

Dezo-Conka

24. 10. 2008 16:41
Re: Jukněte se do svých řad :)

polsky je to widowiskowy

0 0
možnosti
PR

Plastic rabbithutch

24. 10. 2008 15:22
Lenko,

nechci Vám sahat do svědomí, ale v minulém článku píšete o vašem rozhovoru s PC "Tak poď, starouši, ještě dneska to dáš" tak jak to teda vlastně s Vámi je?

0 0
možnosti
LT

Lenka Tréglová

24. 10. 2008 17:23
Re: Lenko,

To je anglismus? A jak zní v originále?

0 0
možnosti
TJ

bodlinka

24. 10. 2008 14:55
překlady

Nejlepší jsou překlady na reality tv, doporučuju. Nevím, kdo jim to tam dělá, ale věci jako řidič vlaku a příběh o tom, jak ženskou v lese napadl horský lev... divný, že v záběru byla puma:-P

0 0
možnosti
AA

Azazel333

24. 10. 2008 14:58
Re: překlady

zase to s tím rejpáním nepřehánět... horský lev je jiné pojmenování pro pumu

0 0
možnosti
JD

JituleD

24. 10. 2008 14:47
Zkratky

Má, v současné době, pubertální dcera a její vrstevníci už nebudou používat ani angločeštinu, protože se budou vyjadřovat ve zkratkách. Ta jejich jj v textovkách ve mě vyvolává záchvaty vzteku:-/

0 0
možnosti
AA

Azazel333

24. 10. 2008 14:55
Re: Zkratky

jj, moje řeč :-)

0 0
možnosti
RS

Zylbrsztajn

24. 10. 2008 14:39
Bravo!

Bravo! ;-DLeni, vy jste můj člověk! Generála Atornyho prostě žeru, Skála je překladatelský skvost, který by se měl zařadit do fondu české literatury, jen musíme vedle zlatého fondu vytvořit ještě jeden, název nechám na jiných.

Teď si jsu přečíst vaše další texty, protože jsem u vás na návštěvě poprvé.

Takže: Mějte hezký den.;-DV

0 0
možnosti
JD

pedr64

24. 10. 2008 14:35
neslyšíte trávu růst?

co Vám vadí na :"neváhejte mě kontaktovat"? jinak právě Vámi zmiňovaná periodika ten kúlinňjúspík používají měrou vrchovatou

0 0
možnosti
PZ

Mirco1

24. 10. 2008 14:31
Attorney general...

... není generální prokurátor ale ministr spravedlnosti

0 0
možnosti
AH

alex hart

24. 10. 2008 14:34
Re: Attorney general...

No vidíte, že ty dialogy toho filmu dáme nakonec postupně celé dohromady!

.

Škoda jen, že se to nedaří placeným profesionálům.:-)

0 0
možnosti
AH

alex hart

24. 10. 2008 14:25
Ono je toho víc... - 1 -

Jo, jo, máte pravdu. Ona totiž spousta lidí podléhá módním vlnám a zapomíná mluvit, jak jim zobák narost. Ono je to jednak dáno tím, že to je skutečná přirozenost lidí, stále aktualizovat svoji zásobu slov a frází, ale jednak i tím, že stále jaksi někteří z nás lezou někomu do řiti víc než by museli a tak se spolu s tím veze i způsob jejich mluvy. Vzomeňme si také na různé gemanizmy a rusismy z doby minulé (např. klandr, vandr, vercajk, šuplera, štajf, mazaný jak liška, což je doslovný překlad německé fráze, nebo ruské "rozebrat se v tom" a pod.). Mě to taky vadí, protože čeština je sice těžký, ale zato pěkný jazyk.

Jen si dovolím malou poznámečku k Vašemu textu: Pokud si to ještě dobře pamatuju, tak slovo "SEAL" snad nemá význam lachtan ale tuleň (pokud je v tom tedy nějaký zoologický rozdíl),  A nebo taky pečeť, či plomba a nebo razítko. Aspoň tak si to pamatuju z doby, kdy jsem se angličtinou opravdu zabýval.

0 0
možnosti

Agia

24. 10. 2008 14:23
CSI

U čeho jsem se nejvíc pobavilo, byla jedna epizoda kriminálky Las Vegas, kde vůni "sea breeze" přeložili jako MOŘSKÁ BŘÍZA. To jsem nevěřila vlastním uším....;-D Každopádně není seal náhodou tuleň a sea lion lachtan?:)

0 0
možnosti
AA

Azazel333

24. 10. 2008 14:21
Trefné :)

ale smutné :(

Já zase šílim (to jako, že sem krejzy), když kolegové začnou něco "vykomunikovávat".

0 0
možnosti
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2028x
Píšu, kudy chodím. Já jsem ten cvok, který se těsně před vámi na chodníku zastaví, aby si poznamenal do mobilu skvělý titulek na článek. Píšu v noci, když mě raní nápad. Píšu na třídních schůzkách, protože mě nebaví dělat si poznámky. A občas píšu dokonce i v práci – pracuju v magazínu Ona Dnes. A vy to holt budete muset všechno učíst :-).

Seznam rubrik